Saturday, July 4, 2015

Agroville Update Julai 2015

Assalamualaikum semua, lebih setahun tak update blog... mungkin zaman sekarang bukan zaman blog dah kot :) ...... sejak tahun lepas (2014) kami tidak menanam sayur-sayuran dan pada masa sekarang kami telah menumpukan kepada jenis tanaman kekal dan berjangka masa panjang seperti sawit, getah, pisang dan lain² lagi. Pada masa sekarang kami (agroville) telah berkolaborasi dengan syarikat milik keluarga kami iaitu Jelapang Chenor Sdn. Bhd. Pada masa ini kami memberi tumpuan untuk menjayakan dan membaik pulih tanah² milik keluarga dengan tanaman  kekal dan berjangka masa panjang. Mungkin apabila semuanya selesai nanti kami akan memulakan semula tanaman sayur-sayuran. Untuk melihat perkembangan terkini projek boleh lihat di laman facebook Jelapang Chenor Sdn. Bhd.  Antara projek yang telah dan sedang dijayakan sejak tahun lepas adalah.... tanaman getah (3 ekar), tanaman sawit & baikpulih dusun durian (17 ekar) dan pada masa sekarang kami sedang menjayakan tanaman pisang (80 ekar).


 Projek tanaman getah


Projek tanaman sawit & baikpulih dusun durian


 Projek Tanaman Pisang



Video projek tanaman pisang

6 comments:

Unknown said...

salam en taufik,

Saya memiliki sebuah ladang di TKPM Lanchang. Boleh saya dapat no telefon En. Taufik? Saya memerlukan bekalan nangka untuk di jual.

hayat said...
This comment has been removed by the author.
hayat said...

Saya juga begitu
Bolehkah en taufik hubungi saya di 0124759027
Saya ingin berguru dengan tuan

hayat said...

Saya juga begitu
Bolehkah en taufik hubungi saya di 0124759027
Saya ingin berguru dengan tuan

Unknown said...

Assalamualaikum
senang sekali saya bisa menulis kisah nyata kami
dan berbagi kepada teman-teman disini.

Meski hidup dalam keprihatinan, karena hanya mengandalkan penghasilan dari jual gorengan, namun rumah tangga kami terbilang harmonis. Jika berselisih paham, kami selalu menempuh jalan musyawarah. Hal itu wajib kami terapkan untuk menutupi aib dan segala bentuk kekurangan yang ada dalam rumah tangga kami agar tidak terdengar oleh orang luar. Karena begitulah pesan dari para orang tua kami.

Hari demi hari aku habiskan hanya untuk bekerja dan bekerja. Hal itu aku lakukan, selain sadar akan tanggung jawabku sebagai orang tua , juga ingin menggapai harapan dan cita cita. Yah, mungkin dengan begitu ekonomi keluargaku dapat berubah dan aku bisa menyisihkan sedikit uang penghasilanku itu untuk masa depan anak-anakku dikemudian hari. Namun semua itu menjadi sirna.

Selanjutnya kami pun melangkah untuk mencobanya minta bantuan melalui dana gaib tanpa tumbal,alhamdulillah dalam proses 1 hari 1 malam kami bisa menbuktikan.

Jalan ini akan mengubah kemiskinan menjadi limpahan kekayaan secara halal dan tidak merugikan orang lain.

Alhamdulillah semoga atas bantuan ki witjaksono terbalaskan melebihi rasa syukur kami,
saat ini karna bantuan aki sangat berarti bagi keluarga kami.
Bagi saudara-saudaraku yg butuh pertolongan silahkan hubungi
Ki Witjaksono di:0852-2223-1459
Supaya lebih jelas kunjungi blog http://bocorantogelsingapura59.blogspot.co.id

atau KLIK DISINI

Anonymous said...

Halo,I'm Helena Julio from Ecuador,I want to talk good about Le_Meridian Funding Service on this topic.Le_Meridian Funding Service gives me financial support when all bank in my city turned down my request to grant me a loan of 500,000.00 USD, I tried all i could to get a loan from my banks here in Ecuador but they all turned me down because my credit was low but with god grace I came to know about Le_Meridian so I decided to give a try to apply for the loan. with God willing they grant me  loan of 500,000.00 USD the loan request that my banks here in Ecuador has turned me down for, it was really awesome doing business with them and my business is going well now. Here is Le_Meridian Funding Investment Email/WhatsApp Contact if you wish to apply loan from them.Email:lfdsloans@lemeridianfds.com / lfdsloans@outlook.comWhatsApp Contact:+1-989-394-3740.

Related Posts with Thumbnails