Sunday, August 1, 2010

Berhati² - Elakkan Diri Anda Dari Ditipu

Baru² ini kami menjalankan kerja² penyediaan tapak untuk sawah padi seluas 40 ekar Kg. Bukit Cempadak, Maran, Pahang. Kami menghantar traktor dan JCB untuk melakukan kerja² berkaitan, malangnya pengusaha tersebut Razali Bin Debak mungkir janji untuk menjelaskan bayaran yang dijanjikan olehnya sendiri dan untuk mengelakkan kerugian yang lebih besar kami mengambil keputusan untuk berhenti dari melakukan kerja² yang seterusnya. Sehingga hari ini kami tidak menerima bayaran yang sepatutnya kami terima dan Razali Bin Debak juga enggan untuk membuat bayaran atas titik peluh kami melakukan kerja² tersebut. Saya menyeru agar anda diluar sana atau rakan² agar berhati² berurusan dengan orang tersebut secara langsung atau secara tidak langsung untuk mengelakkan sebarang kerugian atau perkara yang tidak diingini kelak.

3 comments:

Azizul said...

takpe bro... nanti org nih esok² merayu² datang balik kat kita.. pasal apa.... bila padi dia dah masak.. takde mesin padi nak potong padi dia.... kat pahang nih kita ngan peladang jer ada mesin padi. Aku rasa peladang pun tak masuk tempat dia sbb jauh pastu tak luas pastu peladang punya mesin biasanya dah terikat ngan projek kat pekan ngan rompin ... sama gak mesin dari negeri lain memang tak datang...sebab jauh, kos tinggi pastu padi tak luas.

Masa tuh baru dia tahu langit tuh tinggi ke rendah... biar habis padi dia camtuh jer ... padan muka dia.

tsaiful said...

sabar bos..tindakan tidak meneruskan kerja2 lain mmg betul. Kenapa tiada agreement masa nak masuk kerja...at least mesin sampai je bayar advance/deposit 30%?

nak buat tanah..dia mintak tolong..bila siap tanah..kita lak dikatakan mcm along..tapi dia yang nak kita tolong..

en_me said...

bengang kanns.. uhuhu

Related Posts with Thumbnails